Roczny plan pracy logopedy
- Diagnoza logopedyczna (wrzesień )
Kwalifikowanie dzieci na zajęcia logopedyczne na podstawie przesiewowego badania mowy
Konsultacje z wychowawcami grup i rodzicami.
- Badanie przesiewowe dzieci (wrzesień )
Ocena:
- rozumienia mowy,
- mówienia i wypowiadania się,
- sposobu oddychania,
- funkcjonowania narządów mowy,
- budowy narządów mowy,
- percepcji słuchowej.
3. Terapia logopedyczna (cały rok szkolny)
Ustalenie planu terapii z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
Zajęcia indywidualne z dziećmi lub w małych grupach.
Angażowanie rodziców dzieci do realizacji zaleceń logopedycznych w domu.
4. Działania profilaktyczne (cały rok szkolny)
Współpraca z nauczycielami, psychologiem, rodzicami:
- przekazywanie informacji o postępach dzieci w terapii,
- przekazywanie wskazówek dla rodziców do pracy z dziećmi w domu,
- spotkania indywidualne z rodzicami, konsultacje,
- zamieszczanie informacji i ciekawych artykułów z zakresu profilaktyki logopedycznej,
- udostępnianie nauczycielom pomocy logopedycznych przydatnych w pracy z grupą.
5. Ewaluacja (cały rok szkolny, styczeń / czerwiec )
Systematyczna obserwacja postępów w terapii każdego dziecka.
Dokumentowanie pracy w dzienniku zajęć.
Końcowa diagnoza logopedyczna.
Wydanie zaleceń do dalszej pracy w domu (według potrzeb).