Zdalne nauczanie Krzysie
6 - 10.12.2021
6 grudnia, poniedziałek
Obchodzimy święto Mikołaja
Obejrzyj historię Świętego Mikołaja
https://www.youtube.com/watch?v=D4MgMOScbWo
Spróbuj wykonać ćwiczenia „Lekcja rytmiki”
https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk
Zachęcam Was do wykonania pracy „Mikołaj”
https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk
Życzymy Wam udanych Mikołajek!!!
Wtorek - 07.12. „Lód i lody”
„Tafla lodu”- zabawa badawcza z użyciem pojemnika z zamarzniętą wodą.
Badanie właściwości lodu: zimny, ciężki, przeźroczysty. Zwrócenie uwagi na jego łamliwość w kontekście jazdy na łyżwach wchodzenie na zamarznięte stawy i rzeki.
„Bezpieczne zabawy na lodzie”-quiz
Rozmowa z dzieckiem na temat zimowych zabaw i zasad bezpieczeństwa.
Przykładowe zdania do quizu:
– W czerwonych kozakach mogę wchodzić na zamarznięty staw.
– Mogę biegać w butach po lodowisku.
– Nie wolno bawić się na zamarzniętych rzekach.
– Na lodowisku mogą ślizgać się nie tylko dzieci.
„Lody”- zabawa z użyciem sznurka/ wstążki
Układanie na podłodze lodów- wafelek i gałki.
„Y jak w wyrazie lody”- wprowadzenie litery y, Y
Pokaz wyglądu litery. Odszukiwanie przedmiotów, które w nazwie mają y.
„Na lodowisku”- zabawa ruchowa
Naśladowanie zakładania i zapinania łyżew oraz jazdy na łyżwach.
8 grudnia, środa
CIEPŁO – ZIMNO
Taniec z termometrem – zapoznanie się z wierszem
Powiedz, proszę, czemu chodzisz w takim grubym swetrze,
drogi panie, miły panie, panie termometrze?
Gdybym nie miał tego swetra, zmarzłbym tu okropnie.
Przecież zima, straszny mróz tu, minus dziesięć stopni.
Nie wiedziałem, termometrze, żeś ty taki piecuch.
Zatańcz z nami w koło, to ci będzie cieplej nieco.
Oj, nie mogę, gdyby słupek rtęci poszedł w górę,
urządziłaby mi zima straszną awanturę.
„Termometr” – poznanie zasad działania termometru. Rodzic pokazuje i wyjaśnia zasady działania urządzenia.
Dziecko odszukuje cyfrę 0, a R. dodaje, że gdy słupek rtęci spada poniżej 0 stopni, mówimy, że jest ujemna temperatura, czyli jest zimno i woda zamarza: tworzą się sople na dachach i rynnach, a kałuże skuwa lód. Kiedy zaś słupek rtęci znajduje się powyżej poziomu 0 stopni, temperatura jest dodatnia, a woda nie zamarza. Im wyżej sięga słupek rtęci, tym jest cieplej, im niżej – tym zimniej.
„Ciepło – zimno” – zabawa ruchowo-ortofoniczna. Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na hasło: Ciepło naśladują spacer, opalanie się na plaży, pływanie w wodzie, jazdę rowerem. Gdy usłyszy hasło: Zimno, mówi brrr i hu-hu, naśladuje rozcieranie rąk, chucha w dłonie, tupie nogami.
„Ubrania na ciepło i na zimno” – zabawa dydaktyczna. Na dywanie R. rozkłada różne ubrania: 5 różnych letnich nakryć głowy, a także po 5 szalików, czapek zimowych, spodni, swetrów i bluz. Zadaniem dziecka jest posegregowanie ich na takie, które zakładamy, gdy jest ciepło, oraz te, które przydadzą się w zimne dni. R. proponuje zapakować letnie ubrania do pudełka, podpisać i schować do szafy. Dziecko przelicza letnie nakrycia głowy, na pudełku przykleja napis: na lato oraz kartonik z 5 kropkami. Segreguje zimowe ubrania według rodzaju, przeliczają, oznaczają je kartonikiem z pięcioma kropkami.
Udanej zabawy!
Czwartek- 09.12. „Wełniana historia”
„Płatek śniegu”- zabawa ruchowa
Dziecko udaje płatek śniegu i porusza się w rytm dowolnej muzyki trzymając w dłoniach chusteczki higieniczne.
„Sopel lodowy”- zabawa ruchowa
Dziecko porusza się w rytm muzyki, a podczas pauzy staje w bezruchu udając sopel.
„Zima”- malowanie farbami do słynnego utworu A. Vivaldiego.
„Od owcy do swetra” – rozmowa z dzieckiem na dany temat
Jak powstaje wełna? Z czego robi się motki wełny? Skąd mamy wełnę do wykonania swetrów? Jakie inne ubrania można zrobić z wełny?
„Bransoletki szczęścia”- wykonanie dowolnej bransoletki z wełny lub sznurka
10 grudnia, piątek
ZIMOWE SZATY ZWIERZĄT
Utrwal swoje wiadomości na temat przygotowania zwierząt do zimy na podstawie filmu edukacyjnego „Sposoby na przetrwanie zimy”
https://www.youtube.com/watch?v=rymzm4JjXXg
„Zajączki” – zabawa ruchowa z czworakowaniem. Dziecko porusza się po pokoju, naśladując skoki zająca: dłonie oparte na dywanie. Gdy usłyszy dźwięk dowolnej muzyki, zatrzymuje się i słucha. Rodzic podaje różne komendy, np. Zajączek stoi nieruchomo. Zajączek bardzo się boi, skacze.
„Droga do lisiej jamy” – zabawa matematyczna. R. oznacza w odległym końcu pokoju miejsce – to lisia jama. Proponuje dziecku mierzenie drogi do lisiej jamy. – Pomiar drogi krokami. Najpierw R. pokonuje drogę do lisiej jamy krokami, dziecko je liczy. Następnie tę samą czynność wykonuje dziecko. Zauważa, że kroków R. jest mniej niż jego. Ustala, że powodem są różnice w długości kroków. – Pomiar drogi stopami. R. proponuje wykonać pomiar inną metodą – stopami. Demonstruje, dziecko przelicza stopy. Następnie dziecko mierzy drogę do lisiej jamy swoimi stopami. – Pomiar papierowych pasków. R. kładzie przed dziećmi 2 paski papieru: jeden prosty, drugi złożony w harmonijkę. Dziecko porównuje paski. – Pomiar sznurówek. R. kładzie przed dzieckiem but ze sznurówką, a obok rozciągniętą sznurówkę. Dziecko sprawdza i porównuje długość obydwu sznurówek.
Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej: „Karmnik”
https://pl.pinterest.com/pin/430797520608576506/
Udanej zabawy !